nkysdb: 共著者関連データベース
小島 芳之 様の 共著関連データベース
+(A list of literatures under single or joint authorship with "小島 芳之")
共著回数と共著者名 (a list of the joint author(s))
21: 小島 芳之
8: 朝倉 俊弘
4: 久野 春彦, 佐野 信夫, 堀川 滋雄, 宮下 国一郎, 永井 誠二
2: 野城 一栄
1: 上野 光, 中川 久夫, 佐藤 比呂志, 佐藤 豊, 加藤 千典, 吉川 恵也, 大島 洋志, 太田 岳洋, 安井 成豊, 富澤 直樹, 小林 雅彦, 小西 真治, 小野 知義, 屋城 一栄, 山田 英機, 岡野 法之, 平田 亮, 平野 芳昭, 志波 由紀夫, 木谷 日出男, 松長 剛, 桜井 孝, 桜沢 雅志, 榎本 秀明, 武樋 憲明, 熊坂 博夫, 角湯 克典, 鈴木 秀明, 長山 喜則, 高橋 利之, 鬼頭 誠
発行年とタイトル (Title and year of the issue(s))
1986: 宮崎層群の地質
1988: NATMのための膨張性泥質岩の地山分布
Classification of Squeezing Muddy Rock for NATM
1988: 道床バラストの石質試験実績から見た石質傾向
A tendency of Rock Quality on Quality Tests of Ballast
1991: トンネルにおける岩石試験結果の利用
1992: NATMのための膨張性泥質岩の地山分類
Classification of Squeezing Mud Rock for NATM
1996: 断層破砕帯におけるトンネル覆工変状
1996: 新第三紀泥岩地山におけるトンネル覆工変状
1998: 山岳トンネルの地震被害とそのメカニズム
Damage to Mountain Tunnels by Earthquake nad its Mechanism
2002: 土砂地山を対象とした地山分類基準の提案
Proposal for Establishment of Classification Standards for Unconsolidated Soil Ground
2002: 都市部山岳工法による鉄道トンネルの設計標準
Design Standards for Urban Railway Tunnel Construction by Mountain Tunneling Method
2005: 地山強度の経時劣化を考慮したトンネル変状の予測と対策に関する研究
A Study on Prediction and Reinforcement of Tunnel Deformation Considering the Time Degradation of the Rock Mass Strength
2005: 岩盤分類の再評価(その3)−−トンネルの岩盤分類の相互比較−−
Reevaluation of Rock Mass Classification (3) Comparison of Classification Standards for Tunnels
2005: 岩盤分類の再評価(その4)−−付加体地質を対象としたトンネル岩盤分類のあり方−−
Review of Rock Mass Classification (Part 4) Consideration of rock classfication in tunnel intended for accretionary complex
2006: 付加体地質を対象としたトンネル岩盤分類のあり方(その2)
Consideration of rock classification in tunnel intended for accretionary complex (Part 2)
2007: トンネルの地震被害実態と今後の対策のあり方
2007: 中国ではじめての海底トンネルが着工−−廈門東通道(翔安隊道)−−
2007: 地下構造物の岩盤分類
2010: 山岳トンネルの地震被害を小さくする
2012: インバートの設置目的・効果と設置基準の変遷
Purposes, Effects, and Changes in Technical Standards of Inverts
2012: ブロック積み覆工トンネルの地震時挙動に関する実験的研究
Model Tests on Seismic Behavior of Masonry Lining Tunnel
2014: 地圧の作用による山岳トンネルの変状対策のあり方
Basic Ideas on Countermeasures of Mountain Tunnel Deformation due to Earth Pressure