nkysdb: なかよし論文データベース
安里 開士 様の 共著関連データベース
+(A list of literatures under single or joint authorship with "安里 開士")
共著回数と共著者名 (a list of the joint author(s))
23: 安里 開士
10: 中山 健太朗
9: 加瀬 友喜
1: いわき自然史研究会, 中井 克樹, 中川 友紀, 久保 貴志, 今井 拓哉, 大藤 茂, 奥村 廣行, 山川 千代美, 平松 圭, 服部 創紀, 望月 貴史, 永野 裕二, 池田 昌之, 河部 壮一郎, 猪瀬 弘瑛, 築地 祐太, 菜花 智, 薗田 哲平, 蘇 綾, 酒井 雄輔, 長田 充弘, 関谷 透, 静谷 あてな, 高木 洋一
発行年とタイトル (Title and year of the issue(s))
2015: ペルム系赤坂石灰岩の中部層から産するコノドント(C18)
Conodonts from the middle member of the Permian Akasaka Limestone (C18)
2015: 岐阜県大垣市のペルム紀赤坂石灰岩から産するPleurotomaria yokoyamai Hayasakaの分類学的再検討(A27)
Systematic revision of Pleurotomaria yokoyamai Hayasaka (Gastropoda: Mollusca) from the Permian Akasaka Limestone, Gifu Prefecture, Japan (A27)
2015: 岐阜県大垣市のペルム紀赤坂石灰岩から産するShikamaia属の分類(C09)
Taxonomy of the genus Shikamaia (Alatoconchidae; Bivalvia) from the Permian Akasaka Limestone, Gifu Prefecture, Japan (C09)
2016: 岐阜県大垣市のペルム紀赤坂石灰岩から産するShikamaia akasakaenis Ozakiの殻形態と成長様式(B07)
Shell morphology and the growth pattern of Shikamaia akasakaensis Ozaki (Alatoconchidae; Bivalvia) from the Permian Akasaka Limestone, Gifu Pref., Japan (B07)
2016: 岐阜県大垣市のペルム紀赤坂石灰岩から産するShikamaia akasakaensis Ozakiの形態復元(P 20)
Shell morphology of Shikamaia akasakaensis Ozaki (Bivalvia: Alatoconchidae) from the Permian Akasaka Limestone, Gifu Prefecture, Japan (P 20)
2017: 岐阜県大垣市のペルム紀赤坂石灰岩から産するツノガイ類(掘足綱)の分類学的再検討(P09)
Taxonomic revision of fossil scaphopods from the Permian Akasaka Limestone, Gifu Pref., Japan (P09)
2018: 岐阜県大垣市のペルム紀赤坂石灰岩から産するShikamaia属の分類と成長様式(P05)
Taxonomy and the growth pattern of the genus Shikamaia (Alatoconchidae; Bivalvia) from the Permian Akasaka Limestone, Gifu Pref., Japan (P05)
2019: ペルム紀の巨大二枚貝類シカマイア属の古生態(P10)
Paleoecology of Shikamaia, Permian giant bivalves (Alatoconchidae: Ambonychioidea) from Japan (P10)
2019: ペルム紀の巨大二枚貝類シカマイア属の形態進化(B17)
Morphological evolution of Shikamaia, Permian giant bivalves (Alatoconchidae: Ambonychioidea) from Japan (B17)
2019: 岐阜県大垣市のペルム系赤坂石灰岩から産する巨大軟体動物化石群 その現状と課題 (P09)
Gigantism in the Permian Akasaka molluscan fauna: current status and future prospects (P09)
2021: イシガイ科二枚貝における有機質化石を用いた古環境復元(B09)
Organic Fossils in the Freshwater Bivalve (Unionidae) for Reconstructing Paleoenvironment (B09)
2021: 手取層群伊月層(福井県大野市)の鳥脚類歯化石(A21)
Ornithopod teeth from the Lower Cretaceous Itsuki Formation, Tetori Group (Ohno City, Fukui Prefecutre) (A21)
2022: 恐竜時代の二枚貝 Trigonioidoidea は海から来たのか、陸水から来たのか?:有機質化石を用いた古異歯亜綱の分類学的提唱
Did the Late Mesozoic bivalve Trigonioidoidea come from the sea or land?: a new classification of subclass Palaeoheterodonta using organic fossils
2022: 恐竜時代の貝殻キチン質
Molluscan shell chitins from the Dinosaur era
2022: 福井県勝山市栃神谷の下部白亜系手取層群より新たに発見された軟体動物化石
Newly discovered molluscan fossils from the Lower Cretaceous Tetori Group in Tochigamiya, Katsuyama City, Fukui, central Japan
2022: 長崎半島東岸長崎市北浦町の上部白亜系より産出した軟体動物化石とその生層序学的意義
The molluscan biostratigraphy of the Upper Cretaceous in the eastern coast of the Nagasaki Peninsula (Kitaura, Nagasaki City), Kyushu, Japan
2023: 白亜紀の淡水巻貝は何を食べ、どう繁殖していたか?
Feeding and reproductive ecology in Cretaceous freshwater gastropads.
2023: 福島県いわき市の双葉層群玉山層のコンボウガキ属密集層の古環境と古生態
Paleoenvironment and Paleoecology of Oyster shell beds from the Tamayama Formation of the Futaba Group in Iwaki City, Fukushima Prefecture, Japan.
2023: 長崎半島東岸長崎市北浦町の上部白亜系層序の再定義とその地質年代学的意義
Redefining of the Upper Cretaceous stratigraphy on the eastern coast of the Nagasaki Peninsula (Kitaura, Nagasaki City), northwestern Kyushu, Japan, and its geochronological significance
2024: 恐竜はどんな色彩の二枚貝を見ていたのか:手取層群産淡水生二枚貝類の事例
What color patterns did dinosaurs see in bivalves: the case study of the freshwater bivalves from the Tetori Group
2024: 福井県大野市の九頭竜層群貝皿層より産出した中期ジュラ紀海生二枚貝化石群集
Middle Jurassic marine bivalve fossil assemblage from the Kaizara Formation of the Kuzuryu Group in Ono City, Fukui Prefecture, central Japan
2024: 福井県立恐竜博物館の「化石研究体験」ができるまで
Concept and making of the Fossil Research Training at the FPDM
2024: 舞台演出と最新の動画構成を取り入れた博物館映像資料の製作:映像資料「シカマイアの翼」の事例
Production of museum video content incorporating stage direction and state of the art moving image composition: the case of the newest museum video content Shikamaia's Wings