nkysdb: 共著者関連データベース
五島 政一 様の 共著関連データベース
+(A list of literatures under single or joint authorship with "五島 政一")
共著回数と共著者名 (a list of the joint author(s))
12: 五島 政一
3: 平田 大二
1: MAYER Victor J., 一寸木 肇, 下野 洋, 中村 俊文, 加藤 裕之, 山下 浩之, 山本 隆太, 後藤 史朗, 杉原 英和, 森 慎一, 熊野 善介, 田代 吉宏, 田口 公則, 谷 圭司, 露木 和男, 飯島 俊幸
発行年とタイトル (Title and year of the issue(s))
1992: 相模湾沿岸に漂着した小笠原・福徳岡の場海底火山起源の軽石
Drifted Pumices From Ogasawara Arc to the Coast of Sagami Bay
2002: 生涯学習時代の理科教育と地学教育におけるコンピュータの役割
2003: 「生きる力」を育成する地学教育教師教育 探求的な活動を行うための教材・教具の工夫
2003: 地学教育普及のための総合的な理科教育「アースシステム教育」とその教師教育(J035 010)
Earth Systems Edaution for dissemination of earth science education and its teacher's education (J035 010)
2004: 「アースシステム教育」の日本での検討と実践
The Study and practice of the Earth Systems Education in Japan
2008: 地学の探究的な活動の指導力を育成する教員研修プログラムの開発−−岩石・地層に関する一連のモデル実験を取り入れて−−
The Development of a Teacher's Training Program to Foster the Practical Ability to Guide Inquiry based Activities on Earth Science through a Series of Model Experiments for the Rock Cycle
2008: 学芸員と教師との協働による身近な自然の教材化の試みと教師教育プログラムの開発(O 258)
Trial of teaching materials at local natural environments and development of educational program for teachers depends on collaboration with curators and teachers (O 258)
2012: 神奈川県西部地域の自然多様性を考慮した自然災害教育(R19 O 6)
Natural disaster education considering the natural diversity of the western part of Kanagawa Prefecture (R19 O 6)
2013: 野外科学の手法を踏まえた,川喜田(1967)W型の研究過程に基づくシステム的な地学の学習・授業の構築と実践の試み 事例研究 (R21 O 7)
An attempt to the planning and practice of the systematic learning of the Earth Sciences based on Kawakita (1967) 's W type as field science method, A case study (R21 O 7)
2014: ジオパークの教育の体系化に向けたジオパーク版「持続可能な発展のための教育」フレームワークの開発
Education in Geopark: ESD (Education for Sustainable Development) Framework for Geopark
2014: 博物館の常設展示を活用した地球史連続講座の試み 地学リテラシー涵養ための学習プログラムの展開
Development of learning programs of earth science literacy attempt of the earth history lecture series utilizing permanent exhibitions of museum
2014: 野外科学の手法を踏まえた、川喜田(1967)W型の研究過程に基づくシステム的な地学の学習の構築と実践の試み 事例研究 (2)
An attempt to the planning and practice of systematic Earth Sciences based on Kawakita (1967)'s W type as field science method, A case study (2)