nkysdb: 共著者関連データベース

宮下 治 様の 共著関連データベース

Search this DB
using Google

+(A list of literatures under single or joint authorship with "宮下 治")

共著回数と共著者名 (a list of the joint author(s))

    12: 宮下 治

    3: 坪内 秀樹

    2: 松川 正樹, 相場 博明, 馬場 勝良

    1: 三次 徳二, 小荒井 千人, 林 慶一, 林 明, 藤井 英一, 青野 宏美


発行年とタイトル (Title and year of the issue(s))

    1982: モジュール方式による花粉分析の指導例 [Net] [Bib]
    On Itroducing the Pollen Analysis by Modular Approach in the Leaning of Paleo environment [Net] [Bib]

    1985: 多摩丘陵北域における上総層群の花粉組成 [Net] [Bib]

    1986: 地域を生かした地質教材の一思案 立川市南方の多摩川河床を例として [Net] [Bib]
    A Study on the Teaching material of the Strata observation using the Bed of the Tama River, in the South of Tachikawa, Tokyo [Net] [Bib]

    1986: 多摩丘陵北域における上総層群の花粉群集 [Net] [Bib]
    Pollen assemblages of the Kazusa Group in the northern part of the Tama Hills, southwestern Kanto, Japan [Net] [Bib]

    1990: 泥層の微化石による地層の対比の教材化 埼玉県飯能市の入間川流域を例として [Net] [Bib]
    A Study on the Teaching Material of the Time Correlation by Microfossils in Mud Layers [Net] [Bib]

    1998: 高等学校の総合化理科としての展開例 「火山」に関わる学習内容 [Net] [Bib]
    Volcano as Development of Unified Science Curriculum for High School [Net] [Bib]

    1999: 地学野外学習の実施上の課題とその改善に向けて 東京都公立学校の実態調査から [Net] [Bib]
    A Study on Learning through Field Work in Earth Science [Net] [Bib]

    2003: 多摩川流域(昭島市)に分布する上総層群の古環境復元と地学野外学習 かつての東京湾西端の古環境を探る [Net] [Bib]
    Teaching Development of Paleonenvironmental Analysis Using by the Pleistocene Kazusa Group along the Tamagawa River, Akishima, West of Tokyo [Net] [Bib]

    2003: 拝島地域の地質野外実習案内 東京都昭島市拝島を流れる多摩川中流域の昔を探る [Net] [Bib]

    2003: 湧水池を活用した地学野外学習 東京都の武蔵野台地を例として [Net] [Bib]
    Teaching Urban Underground Geological Correlation Utilizing Water Springs and Aquifers [Net] [Bib]

    2006: 東京都八王子地域を流れる河川の河床に見られる地層の露出状態 [Net] [Bib]

    2008: 地学現地研修の課題と推進に向けて 東京都および東京都近県を例として [Net] [Bib]
    The Problems and the Direction for Promotion of Teachers Training of Earth Science by Field Study Cases of Tokyo and the Neighboring Prefectures [Net] [Bib]

About this page: