nkysdb: 共著者関連データベース

觜本 格 様の 共著関連データベース

Search this DB
using Google

+(A list of literatures under single or joint authorship with "觜本 格")

共著回数と共著者名 (a list of the joint author(s))

    13: 觜本 格

    5: 前田 保夫

    2: 三枝 春生, 佐藤 裕司, 石田 志朗

    1: ング チンケン, 加藤 茂弘, 松浦 康, 田結庄 良昭, 磯野 清, 香田 達也


発行年とタイトル (Title and year of the issue(s))

    1983: 神戸の地層を読む 1 神戸市研究学園都市の自然史 (神戸の自然 12) [Net] [Bib]

    1989: 神戸の地層を読む2 神戸・200万年の自然史 , 神戸の自然 17 [Net] [Bib]

    1991: 神戸市西区伊川谷産アケボノゾウについて(その1:産出層) [Net] [Bib]

    1991: 神戸市西区伊川谷産アケボノゾウについて(その2:骨格化石) [Net] [Bib]

    1995: 兵庫県南部地震で神戸市の学校の校庭などに現れた亀裂 [Net] [Bib]
    Cracks on the school playgrounds in Kobe City caused by the Hyogo ken Nanbu Earthquake [Net] [Bib]

    1995: 兵庫県播磨地方東部における第四系露頭 [Net] [Bib]
    Quaternary Outcrops in the Eastern Part of the Harima Dstrict, Hyogo Prefecture [Net] [Bib]

    1995: 神戸でなぜ大地震が起こったのか 六甲山が私たちに教えてくれたもの [Net] [Bib]

    1997: 兵庫県における中部更新統.高塚山層(神戸市垂水区)の堆積環境解析 [Net] [Bib]
    Paleoenvironmental analysis of the sediments from the Takatsuka yama Bed, Middle Pleistocene layer in western Kobe City [Net] [Bib]

    1998: 地震防災と理科教育.学校 1995年兵庫県南部地震が学校と教育に突き付けた課題 [Net] [Bib]
    The role of science education and schools for the prevention of earthquake disasters [Net] [Bib]

    1999: 新学習指導要領の批判と地域を学ぶ地学教育(ポスターセッション) [Net] [Bib]
    Criticism of the Course of Study, and the education of earth science by teaching the regional peculiarities of geology and geomorphology [Net] [Bib]

    2000: 科学軽視の学習指導要領批判と私の地域に根ざした地球科学の授業 小学校.中学校における地学教育 [Net] [Bib]
    A criticism of the Course of Study, and the education of earth science by teaching the regional peculiarities [Net] [Bib]

    2001: 兵庫県南部地震による校庭の地盤変状 主に神戸市垂水地域の丘陵地について [Net] [Bib]
    A Study for damage of school playgrounds by the 1995 Hyogo ken Nanbu earthquake on hilly land of Tarumi district in Western Part of Kobe City [Net] [Bib]

    2002: 「大地の成り立ちと生い立ち」の実践 中学校理科での地球科学教育の目標と内容 [Net] [Bib]
    The object and the contents of the earth science education in the junior highschool [Net] [Bib]

About this page: